Смесване на стиловете при моделиране на тялото

Аеробика
Добави в Svejo
    Любомир Тодоров 22/04/2010 20:36
Смесване на стиловете при моделиране на тялото
Във времето на динамични промени, когато хората търсят все нови и нови пътища към усъвършенстване, традиционните техники за физическа активност също търпят своето развитие. Далече в историята останаха традиционните за по-възрастните стилове за движение като аеробика, каланетика и динамичната форма на тренировки.

В настоящето треньори и инструктори предлагат нови тенденции за упражнения на тялото, които са по-спокойни и се основават на смесването  на техники на различни стилове. Новите практики са комбинации от съществуващи дисциплини, като се взема най-доброто от всяка една дейност. В движенията вече има мисъл, съчетание на дух и тяло и съсредоточаване върху важни неща, като дишане, концентрация, начини за най-рационални движения, медитация и други полезни техники.

ЙОГА + ПИЛАТЕС = ЙОГАЛАТЕС
Новият стил йогалатес произтича от смесване на дихателни техники на основните дисциплини йога и пилатес. Той е разработен от австралийката Луиз Соломон, чиято система излиза извън границите на родината й, като добива особено голяма популярност във Великобритания. Новият стил е доста натоварващ физически и се базира на движения за разтягане и укрепване на основните групи мускули. Йогалатес е идеален баланс между тяло и ум, дишането и движението, което я прави интелигентна система за упражнения на тялото. Курсът с упражнения се изпълнява бавно, на фона на релаксираща музика. Започва се с релаксиращи упражнения за осъзнаване на напрежението в тялото, след това следват техники, при които тялото се затопля и се отива на пилатес упражнения на земята. Когато тялото е достатъчно загрято следват йога техники, с които се приключва сеансът.

За кой тип хора е полезен новия стил?
Новият стил йогалатес е насочен към тези, които се опитват да преодолеят стреса, една от основните болести на забързаното ни ежедневие. Също така йогалатес е насочен към тези, които изпитват болки в гърба. Способства за подобряване на стойката, укрепване на тялото и гръбначния стълб. Подходящ е за всички възрасти.

БОДИБАЛАНС

Смес от йога, тай чи, пилатес и стречинг, миксовата дисциплина – бодибаланс, е разработена от група новозеландци - пионери в областта на фитнеса на Зеления остров. С тази техника се развива гъвкавост и сила. На тиха музика програмата включва контрол на дишането, концентрация и специално подбрани упражнения за разтягане, които водят до усещане за лекота и хармония. В началото на сеанса се използват йога техники за укрепване на тялото и мускулатурата, след това идват упражнения за релаксация. Следва леко и постепенно сърдечно-съдови упражнения за гъвкавост, последвани от техники за дишане и антистресови упражнения.

За кого е препоръчителен бодибалансът?
Бодибаланс е насочен към всеки тип хора, спортисти и особено към онези, които водят заседнал начин на живот. Този стил е препоръчителен за хора, които продължително време са в седнало положение, работят зад бюро или компютър и имат остра нужда от цялостно раздвижване. Подходящ е също за тези, които се чувстват напрегнати, уморени и всички, които чувстват липса на увереност в себе си.

ТАЕ БО WORKOUT
Тази техника е миксирана серия от удари, ритници и аеробни стъпки, на фона на ритмична, мотивираща музика. Тя включва аеробни упражнения за всички части на тялото, коремни преси и упражнения за разтягане, гъвкавост и разпускане. Този комплекс зарежда с енергия, подобрява настроението и предпазва от изпадане в депресивни състояния. Подобрява качеството на съня и намалява риска от сърдечно-съдовите заболявания. Спомага за намаляване на телесните мазнини.

Към кого е насочен ТАЕ БО WORKOUT?
Стилът е насочен към всяка възраст. Той е отличен начин за изгаряне на излишните калории, намаляване на процента подкожни мазнини и редуциране на теглото. Способства за увеличаване на силата и издръжливостта на тялото. Спомага за намаляване на стреса и повишаване на самочувствието на индивида.

ГИРОТОНИК
Това е един от последните писъци на модата за усъвършенстване на тялото. Техниката, по която е запалена дори известната певица Мадона, е създадена от румънската танцьорка Джулия Хорварт. Дисциплината е вдъхновена от комбинацията на множество стилове като йога, танци, плуване, тай чи и бойни изкуства. Гиротоник се основава върху едновременното укрепване и разтягане на мускулите и сухожилията, като същевременно се мобилизират и ставите. Изразява се в плавни кръгови движения, докато тялото е привързано към дървено устройство с шайби и ремъци.

На пръв поглед дървената "машина" изглежда много странно, но е измислена така, че да тонизира цялото тяло, да спомогне за изправянето на гръбнака и да натовари всички мускулни групи. Естествените движения на гръбначния стълб - флексия, разширяване, въртене, наклони, са свързани с работата на цялото тяло. Предимствата на този метод са много: подсилване на мускулатурата, гъвкавост на ставите, оформяне на правилна стойка и други. Курсът е за индивидуална работа и се вписва перфектно с морфологията и индивидуалното състояние на всеки. Съществува и по олекотена версия, която е колективна и се нарича Гирокинеза.

За кого е предназначена тази система?

За хора, търсещи цялостно подсилване на мускулната маса и физическо натоварване на тялото. За тези, които целят извайване на фигурата си и перфектен външен вид. За хора с гръбначни изкривявания и проблеми в ставите.

ЧИ ТОПКА

Много лек, този метод съчетава, тай чи, йога, пилатес, метода Фелденкрайс и техники за релаксация. Целият този меланж  се  основава върху традиционната китайска медицина. Движенията се практикуват с малка топка, която има свойството да изпуска по малка степен благоуханни етерични аромати. Техниките се изпълнява бавно, като с леки движения се развива резистентност и способстват за баланса на енергията в тялото. Упражненията водят до съсредоточаване върху една група мускули и някои вътрешни органи.

За кого е полезен този метод?

Перфектна система за тези, които внимават много за своя силует и държат изключително на външния си вид. Методът чи топка допринася за стягането на мускулите на коремната кухина и постигането на тъй наречения "гладък корем". Подобрява гъвкавостта на тялото и изправя стойката.

Всички тези системи за оформяне на тялото са нов вид техники, основани на "интелигентността в движенията" и всеки може да намери своето място в една от тях. За съжаление на желаещите да практикуват, в България тези новости са застъпени частично или почти липсват, така че тепърва очакваме развитието им във фитнес центровете и залите за гимнастика и привличането на нови последователи.


Коментари
Още по темата
Betway