Алекс Джоло: Цените в магазините „Декатлон” ще са по-ниски от тези, които в момента се наблюдават на пазара в България

Общество
Добави в Svejo
    Viasport 20/08/2013 09:10
Алекс Джоло: Цените в магазините „Декатлон” ще са по-ниски от тези, които в момента се наблюдават на пазара в България

В края на месец август в София ще бъде открит първият магазин от световната верига „Декатлон”. Той ще бъде на Околовръстното шосе в близост до „София парк”. В магазините се предлагат над 30 000 артикула за повече от 70 вида спорт, сред които има всичко и за начинаещите спортисти, и за най-взискателните клиенти. Цените са изключително ниски. Това бе и поводът да се срещнем и разговаряме с Алекс Джоло, който е Country manager за България.

Джоло е роден в Торино (Италия). Учил в Университета "La Sapienza" в Рим. Преди да започне работа в „Декатлон” е правел сандвичи в Burger King. Любимият му спорт е футбол и е играл активно, докато е станал на 21 години. Благодарение на „Декатлон” е открил и много други спортове, които са му интересни и ги практикува с удоволствие.



- Г-н Джоло, как така решихте да дойдете в България?
- Със сигурност една от причините е, че все още не бяхме представени на българския пазар. Имаме магазини в Румъния, където резултатите ни са отлични, а българският пазар е подобен, освен това е и част от Европейския съюз. Пазарът ни се стори интересен и решихме да навлезем.

- На Балканския полуостров освен България и Румъния имате ли представителства в други страни?
- Да, имаме - в Турция и Унгария. За момента Сърбия и всички бивши югославски републики не са в плановете ни.

 


- Каква е политиката на "Декатлон"?
- Нашата политика е да направим спорта достъпен за всички. Предлагаме екипировка и артикули за 70 вида спорт. Как го правим достъпен за всички? Чрез ценовата ни политика, като се стремим да предлагаме много приемливи цени. Със сигурност цените в нашите магазини ще бъдат по-ниски от тези, които в момента се наблюдават на пазара в България. Направихме усилия и ще предлагаме нашите стоки на цени, които са с почти 10 % по-ниски в сравнение с тези в другите страни, където сме представени.

 

- "Декатлон" разчита предимно на собствено производство. Къде и как се произвеждат различните стоки?
- В нашите магазини по-голямата част от това, което предлагаме, е наше производство. Тоест, разработили сме собствени марки, които предлагаме на клиентите. Колкото до производството, използваме ресурси от цял свят. Имаме производство в Европа, в това число и в България, в Азия, в Китай, в Южна Америка, в Африка. От различни места получаваме различни материали и стоки. След това нашите дистрибутори разпределят артикулите по отделните магазини.

- В магазините на "Декатлон" се продават и други популярни марки.
- Да, имаме договори с марки като "Адидас", "Найк", когато не можем да покрием нуждите на клиентите ни само с нашето производство. Да вземем за пример бягането, и по-конкретно обувките. Ако не можем сами да създадем възможно най-добрия продукт за определена употреба, например свръх професионални обувки за бягане, тогава прибягваме до споразумение с някои от лидерите в този сектор. Това е така, защото нашата цел е винаги да предлагаме най-доброто на клиентите си. Ако не сме в състояние сами да създадем този продукт, тогава се доверяваме на някоя друга марка.

- Как определяте цените на продуктите, които предлагате?
- Много лесно: колкото се може по-ниски цени!

- А качеството?
- Да, качеството също е важно, но ние не гледаме да предложим най-доброто съотношение стойност-цена. Това е така, защото качественият продукт е идеален, но не за всеки. Ние искаме да предложим на нашите клиенти оптималния продукт за тях самите. Този продукт, разбира се, ще бъде качествен, но освен това може да се подобрява.

- Как успявате в тези трудни времена?
- Трябва да сме внимателни към всичко, дори към най-малкия детайл. Например спестяваме с офисите: нямаме килими или свръх модерни компютри. Разбира се, технологии като тази за светлината също помагат за намаляването на разходите. За нас най-важното е на каква цена ще предложим продукта и затова всяко действие се анализира много внимателно. Помага ни доста и фактът, че по-голямата част от стоките са си наше производство и не сме зависими от чужди цени.

 



- Какво точно представлява първият магазин на "Декатлон", който ще бъде открит на 29 август?

- Магазинът е разположен на площ от 3200 кв. м. с почти 300 паркоместа, като това са нашите стандарти. При нужда можем да се разширим до 8000 кв. м., защото и терените наоколо са наши. Магазинът е разделен на секции и всяка от тях е посветена на различни спортове. За всяка секция отговаря по един ръководител, част от нашия екип. Предлагаме стоки за 70 вида спорт, като най-застъпените са съобразени с това кои имат най-голяма популярност в България. Това са принадлежности за планински преходи, колоездене, фитнес, футбол. Има кът за пиене на кафе, а освен това разполагаме и със сервизи, тъй като предлагаме и следпродажбено обслужване. Например поправка на велосипеди или поставяне на щампа с номер и име на фланелка, или наплитане на тенис ракети. Изобщо, предлагаме доста услуги извън продажбата, при това услуги на високо ниво. Пред магазина има игрище за баскетбол и футбол, което е на разположение на всички, без ограничения, напълно безплатно.

 

- Имахте ли някакви трудности по време на строителните дейности?
- Бих казал, че всичко бе в рамките на нормалното, както във всяка страна. За съжаление, бюрокрацията никога не е проста работа, нито тук, нито в Италия.

- Сградата на "Декатлон" на Околовръстното шосе в София е изградена с доста модерни технологии, като например осветителните тела. Можете ли да разкажете малко повече?
- Да, за светлината има много прост механизъм. На всяка лампа има закачен сензор, който измерва слънчевата светлина и според това регулира светлината в самата лампа. Ако например навън времето е хубаво и ясно, лампата няма да се включи, а ще използва естествената светлина. Тази технология ще ни помогне да спестяваме.

- Има ли и други подобни екстри?
- Магазинът в столичния квартал "Подуяне" ще бъде изграден според последните екологични изисквания. Всъщност, този магазин ще бъде първият от веригата "Декатлон", който ще може да се похвали със специален американски сертификат (Lead). Този документ потвърждава, че ние се съобразяваме с определени изисквания за опазване на околната среда.

- Освен тези два магазина, предвиждате ли и други в страната?
- Да, строи се магазин и в квартал "Люлин". На 29 август ще бъде открит този на Околовръстното шосе. Надяваме се до края на годината и този в "Подуяне" да отвори врати, а за следващия пролетно-есенен сезон - и този в "Люлин".

- А в други градове?
- Да, разбира се. Планираме да навлезем в най-големите градове в България като Пловдив, Варна и Бургас.

Очаквайте втора част от интервюто с Country manager за България на веригата магазини за спортни стоки „Декатлон” Алекс Джиоло.



Автори и снимки: Любомир Нешев и Ивайло Пампулов



-----

Стани фен на Viasport във Фейсбук и следи всички новини за подрастващите


-----

Заповядайте в нашия онлайн магазин за спортни стоки SportForMe.com




Коментари